II BS

Branżowa Szkoła I stopnia kl 2 BS – Technologia prac w obiektach hotelarskich

Temat: Zwroty grzecznościowe i zasady kulturalnego zachowania się pracownika pomocniczego obsługi hotelowej.

W ramach dzisiejszych zajęć utrwalimy sobie dobrze przez Ciebie znane zwroty grzecznościowe które nie tylko pracownicy hotelu powinni stosować każdego dnia.

Przeczytaj poniższy tekst i jeśli możesz wydrukuj i wklej do zeszytu, jeśli nie przepisz.

Zwroty grzecznościowe.

PROSZĘ – stosujemy wszędzie, wyrażając swoją akceptację i zgodę np.: „proszę obejrzeć”, „proszę dotknąć”, „proszę skorzystać”. Można też nakazać coś zrobić – „zrób to proszę”.

DZIĘKUJĘ – to zwrot szczególnie przyjemny. Dziękujemy za uprzejmość, towarzystwo, przysługę, podanie czegoś, za komplement, pomoc, dziękujemy za zachowanie, oceny itp.”Dziękuję” stosujemy również, gdy chcemy grzecznie odmówić. Słowem „dziękuję”kończymy zebrania, spotkanie itp.

PRZEPRASZAM – używamy nie tylko wtedy, gdy czujemy się winni, ale za wszelkie niedogodności, nieporozumienia, pomyłki, przeoczenia, gdy nawet niechcący naraziliśmy kogoś na fatygę, wprowadziliśmy w błąd. To słowo pozwala zwrócić się do nieznajomego i o coś spytać.

Dzień dobry – zwrot używany na przywitanie.

Do widzenia – zwrot używany na pożegnanie.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content